Dlaczego uniballe?

Chodzi o precyzję prowadzenia. W przypadku sportów motorowych jest ona kluczowa. Samochód ma jechać dokładnie tam, gdzie chce kierowca. Ma też reagować najszybciej jak to możliwe na każde polecenie wydawane kierownicą. Żeby tak było, montuje się w zawieszeniu pojazdu uniballe (główki cięgła), które efektywnie zastępują sworznie, końcówki drążka kierowniczego, silentblocki lub tuleje gumowe i poliuretanowe.

Dlaczego uniballe stosowane w każdej dyscyplinie motorsportu na całym świecie są lepsze od innych rozwiązań? Ponieważ wytwarzają o wiele niższe tarcie od tulei gumowych i poliuretanowych. Dzięki temu zawieszenie pracuje płynniej i lepiej tłumi nierówności. Są też maksymalnie sztywne – nie mają luzu – co pozwala na precyzyjne prowadzenie samochodu. Dodatkowo gwintowane zakończenie umożliwia regulację długości elementu, w którym zostały zastosowane.

płynność

dzięki niższemu tarciu

precyzja prowadzenia

dzięki sztywności

regulacja długości

dzięki gwintowi